Betingelser

For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss, så har vi laget noen enkle retningslinjer for gjennomføring av bestillinger via webshop, mail eller telefon.

ÅPNINGSTIDER
Ordrekontor og kjørekontor holder åpent mandag – fredag 08.00 – 16.00. Kjøkkenets og transportavdelingens åpningstider følger etterspørselen. Gastro Catering holder i utgangspunktet stengt helligdager.

MINIMUMSANTALL
Vi har et minimumsantall på 10 personer per meny. Ved antall under dette ber vi dere ta direkte kontakt på telefon.

LEIE AV PERSONELL
Timer for kokk, servitører og hovmester regnes fra avreise fra vårt kjøkken. Minimum arbeidstid er 3 timer.
Leie av kokk:                                      kr 550,- pr time
Leie av hovmester:                            kr 550,- pr time
Leie av servitør:                                 kr 450,- pr time

BESTILLING
Vi ønsker å motta alle bestillinger tidligst mulig. Ved behov kan enklere endringer og oppdateringer gjøres frem til den faktiske bestillingsfristen. Vi besvarer alle bestillinger/forespørsler fortløpende. Hvis en innsendt bestilling/forespørsel ikke besvares innen 24 timer så må kjøper kontakte Gastro Catering på nytt.

BESTILLINGSFRISTER OG ENDRINGSFRISTER
Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med personell oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig. Minst én uke før arrangementet.

LEVERING PÅ HVERDAGER (MANDAG-FREDAG)
For selskaper under 50 personer er fristen klokka 12.00 hverdagen før leveranse.
For selskaper over 50 personer er fristen klokka 12.00 to hverdager før leveranse.
Dette gjelder også oppdateringer og endringer av eksisterende bestillinger.

LEVERING I HELGEN
For selskaper under 50 personer i helgen er fristen klokka 12.00 torsdagen før leveranse.
For selskaper over 50 personer i helgen er fristen klokka 12.00 onsdagen før leveranse.
Dette gjelder også oppdateringer og endringer av eksisterende bestillinger.

AVBESTILLINGSFRISTER
For selskaper under 50 personer er fristen klokka 12.00 hverdagen før leveranse.

For selskaper over 50 personer er fristen klokka 12.00 to hverdager før leveranse.

Ved avbestilling etter utløpt frist men før aktuell leveringsdag faktureres 50 % av totalbeløpet.

Ved avbestilling på aktuell leveringsdag faktureres 100 % av totalbeløpet.

Ved avbestilling av selskapsmenyer og større arrangementer etter utløpt frist men innen to virkedager før leveranse/service faktureres 50 % av totalbeløpet. Mindre enn 2 dager før leveranse faktureres 100 % av totalbeløpet.

PRISER OG MVA
Alle priser på nettsiden er inklusive 15 % MVA og eksklusive levering.

LEVERINGSKOSTNADER
Levering i Oslo hverdager 07.00-17.00  kr 180,-
Avstandsbaserte priser for levering i Akershus hverdager 07.00-17.00:

Sone 1. 250,-
Bærum
Lørenskog
Lillestrøm og Strømmen
Oppegård
Nittedal (sør for Rotnes)

Sone 2. 400,-
Nittedal (nor for Rotnes)
Rælingen
Skedsmo
Asker
Nannestad (sør for Nannestad)
Ski (nor for Langhus)

Sone 3. 500,-
Nannestad (nor for Nannestad)
Ski (sør for Langhus)
Ås
Frogn
Enebakk
Fet
Sørum
Ullensaker
Gjerdrum

Sone 4. 600,-
Hurdal
Eidsvoll
Nes
Aurskog-Høland
Vestby
Nesodden

Ved levering i helgen og 17.00-07.00 på hverdager tilkommer et kvelds/morgen/helgegebyr på kr 70,-.

DEPOSITUM
Ved brylluper og andre omfattende arrangementer kan det være aktuelt å etablere et depositum.

HENTING AV BESTILLING
Det er mulig å hente bestillinger på Gastro Caterings hovedkjøkken etter avtale.

Mandag – fredag                 08.00 – 17.00
Lørdag – søndag                  11.00 – 19.00

Gastro Catering AS
Aker sykehus, bygg 41A
Trondheimsveien 235
0586 Oslo

PRAKTISKE FORHOLD VED LEVERANSE
Vi anbefaler kjøper å sette leveringstidspunkt opp til en time før selskapet starter. Kald mat kommer ferdiganrettet på fat som kjøper beholder. Det vil være mulig å låne plastkassene som brukes ved transport, hvis kunden ønsker å oppbevare fatene i disse frem til servering. Da må kjøper selv returnere kassene til Gastro Catering innen 5 virkedager.

Varm mat kommer i aluminiumformer pakket i én eller flere isoporkasser. Den holder maten varm i minst tre timer etter leveranse. Kjøper beholder emballasjen hvis ikke det er hensiktsmessig at returnere den til oss eller eventuelt avtale henting mot et ekstra leveringsgebyr.

Brød til buffetmenyer kommer helt og må skjæres opp. Dette for at brødet skal holde seg friskt frem til servering. Ved leie av annet utstyr, herunder kaffetermoser og te-termoser, må returnering av tomgods avklares før leveransen har funnet sted. Skadet eller tapt utstyr faktureres kunden:
Te-termos 1 liter kr 100,-, Kaffetermos 2 liter kr 200,-,
Kaffedunk 10 liter kr 700,-.

Det er kjøpers ansvar å kontrollere at leveransen samsvarer med ordrebekreftelsen. Ved avvik kontaktes Gastro Catering umiddelbart på tel. 22 27 10 20 i kontortid og 465 03 897 utenfor kontortid. Dette for at vi skal kunne behandle avviket fortest mulig.

LEVERINGSTID OG FORSINKELSER
Vi leverer bestillingen innen avtalt leveringstid. Ved behov kan vi levere opp til én time tidligere. Ved forsinkelser kan kjøper kreve avslag:
45 min til 1 time forsinket -15 % på totalbeløpet
Utover en time forsinket -25 %. på totalbeløpet

Forsinkelser forårsaket av unormale trafikksituasjoner, vanskelige værforhold eller feilaktig/manglende leveringsadresse, telefonnummer etc. ansees som Force majeure og avslag kan ikke kreves.

BETALING
Betaling skjer med faktura. Vi fakturerer fortløpende etter at leveringen er fullført. En korrekt fakturaadresse med evt. referansenummer, kostnadssted eller annen merking må være avklart før leveringen har funnet sted. Vi opererer med 10 dagers betalingsfrist med mindre annet er avtalt.

Fakturagebyr: kr 39,-

Følgende informasjon trenger vi ved bestilling:
Kundenavn/Bedrift:
Tel:
E-post:
Leveringsadresse:
Tid for levering:
Fakturaadresse:
Referanse:
PDF-faktura til epost:
Tid for retur av emballasje:
(Ved pdf-faktura må en korrekt fakturaadresse oppgis)